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2017/05/094

[Hafiz Ammar Siddiqui] 2-Game Types (Game Development - UMT Spring 2017) - 게임 유형 분류 2-Game Types (Game Development - UMT Spring 2017) from Hafiz Ammar Siddiqui - 본 슬라이드는 게임 유형을 분류하고 설명한다. ■ Viewpoints and Camera Perspectives - 2D and 3D - Static Background - Top Down - Side Scrolling - Vertical Scrolling - Isometric (2.5 D) - First Person (eye camera) - Third Person (follow camera) ■ Genres and Styles - Action Games - Adventures Games - Action Adventure Games - Strategy Games -.. 2017. 5. 9.
[Hafiz Ammar Siddiqui] 1-Introduction (Game Development - UMT Spring 2017) - 게임개발 소개 1-Introduction (Game Development - UMT Spring 2017) from Hafiz Ammar Siddiqui - 본 슬라이드는 게임 개발에 대한 소개를 다루는 슬라이드로, 세대별로 구분한 게임의 역사, 플랫폼(모바일/콘솔/핸드핼드 콘솔/PC/TV/Wearable/VR/AR), 게임엔진 등을 간략하게 소개한다. ■ Video Game - 시청각 장치를 사용하여 일련의 규칙으로 재생되고, 스토리를 기반으로 진행되는 게임이다. ■ Current Mobile Platforms - Google Android - Apple iOS - Microsoft Windows Phone - Samsung Tizen - Amazon FireOS - Ubuntu Touch ■ Current Cons.. 2017. 5. 9.
[alex_turcan] Data-driven Game Development - 데이터 기반 게임 개발 The Science of Fun - Data-driven Game Development from alex_turcan ■ Data driven Game development - 게임 개발의 목적인 '재미'의 극대화를 위하여 게임 개발 프로세스의 각 단계로부터 유의미한 데이터를 취합, 분석하여 개발에 적용하는 방법론 - 본 슬라이드는 '재미'의 측정과 개발에의 적용을 이야기 한다. ■ How do you measure Fun? - UX methods: 플레이어 행위 관찰 / 플레이어 의견 및 피드백 - Telemetry: 플레이어의 게임 내 행위를 객관적으로 정량화하는 데 사용 / 부하 관리 필요 - Biometrics: 무의식적인 플레이어의 행위를 정량화하는 데 사용 / eye tracking, ski.. 2017. 5. 9.
[US-CERT: Bulletin(SB17-128)] 2017년 5월 1일까지 발표된 보안 취약점 The vulnerabilities are based on the CVE vulnerability naming standard and are organized according to severity, determined by the Common Vulnerability Scoring System (CVSS) standard. The division of high, medium, and low severities correspond to the following scores: High - Vulnerabilities will be labeled High severity if they have a CVSS base score of 7.0 - 10.0 Medium - Vulnerabilities will be.. 2017. 5. 9.