지금까지 소셜커머스 내의 비즈니스 영역들이 무엇이 있나를 공부하였는데요, 자연스럽게 뒤를 잇는 질문이 남들은 어떻게 적용, 운영하고 있나? 일겁니다. 다행히 관련된 리포트 기사 있어서 옮겨 봅니다.
15가지의 내용을 그대로 옮겨 보겠습니다.
1. Helping Customers connect where they buy (in-store).
2. Helping Customers connect where they buy (online).
3. Helping Customers buy where they connect (social media stores).
4. Driving footfall with location-based check-in services.
5. Driving footfall using Group-Buy platforms
6. Driving footfall with vouchers on social networking sites.
7. Driving footfall with “haul videos” (customer video reviews) on video sharing sites.
8. Sharing the in-store experience on social networks.
9. Running customer loyalty programs (sCRM) on social networking platforms.
10. Running group-buy deals on social networking platforms.
11. Offering flash-sales on social networking platforms.
12. Offering social shopping apps on social networking platforms.
13. Offering social followers special rewards (exclusive/early access).
14. Promoting new lines on Flash Sale sites (Target).
15. “Plinking” (product linking) from video-sharing sites to e-commerce cart.
뉴스기사의 확인과 자료의 다운로드는 다음 페이지에서 하실 수 있으십니다.
Survey: SMBs embrace social but neglect websites
'IT 와 Social 이야기' 카테고리의 다른 글
소셜네트워크 Social Network는 더 이상 트랜드가 아니다 (0) | 2010.11.09 |
---|---|
마케팅 툴로서의 eMail, Facebook, Twitter의 통합 (2) | 2010.11.08 |
페이스북과 함께하는 eBay의 소셜커머스 "GroupGifts" (0) | 2010.11.03 |
소셜 커머스의 6개의 영역 중 세 번째 이야기(마지막) (2) | 2010.11.02 |
페이스북에 열린 월마트 할인점 "CrowdSaver" (2) | 2010.11.02 |