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IT 와 Social 이야기

영상인식 기반의 AR 증강현실 광고 뷰어 아라드 ARAD 소개

by manga0713 2011. 1. 12.




YouTube에서 AR 영상을 검색하다가 우연히 얻어 걸린(^^) 자료 입니다. 글의 제목과 같이 "영상인식 기반 증강현실 광고 뷰어 ARAD 입니다.

YouTube에 공개된 설명 자료를 그대로 옮겨 소개를 드립니다.

...

ARAD (short for Augmented Reality Advertisements) is a new mobile AR marketing platform brought you by Zenitum. ARAD currently available for iPhone only. Android version will be available in Feb. 2011.

To upload your AR Ads, you need to do following (NO PROGRAMMING needed!)
1) Choose the Ad campaign territory (i.e. Rome, Upper East in Manhattan, Roppongi in Tokyo, etc)
2) Choose image targets (i.e. image files of brochure, photos, posters, etc)
3) Choose the duration (i.e. week? days? month?)
4) Upload media files (2D videos, 3D graphics, 3D texts, photos, etc). Here's a sample video of 2D video augmentation ( http://youtu.be/ZwA41ZRsK1M )


ARAD will load your Ads on to the platform then, it will let users to watch and experience your exciting AR ads. Currently the service is in beta. Global service opens in March.

ARAD platform also provides API for the mobile App developers, especially for those utilizing GPS (i.e. LayAR, Sekai Camera, SCVNGR, Gowalla, etc) By simply inserting the code, your mobile app will have cool AR ads based on the location.

If you have questions, let us know at albertk@zenitum.com

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ARAD (아라드)는 제니텀의 자연물 트래킹 (Natural Feature Tracking) 기술이 적용된 증강현실 광고 전용 뷰어입니다. 현재 iPhone용 어플리케이션으로 다운받으실 수 있으며 조만간 안드로이드용으로도 출시 됩니다.

ARAD 는 기존의 증강현실 광고 어플리케이션 제작에 있어 항상 지적받은 고비용의 문제를 해결함과 동시에, 광고주 또는 광고대행사가 프로그래밍의 지식이 없이도 쉽게 증강현실 광고 콘텐츠를 업로드 할 수 있도록 하여 보다 효율적인 AR광고 유통이 될 수 있도록 합니다.

ARAD에 광고 등록 절차는 다음과 같습니다.
1) 광고가 보여져야 하는 지역을 선택합니다.(예: 서울 전역,강남구,방배동 - 지역이 작으면 작을 수록 저렴합니다.)
2) 목표이미지를 설정합니다. (예: 기존에 배포하고 있는 전단지, 포스터, 사진 등) AR광고는 출력된 광고면을 비춰볼 때 나타나기 때문에 반드시 목표이미지가 필요합니다.
3) 광고 게재 기간을 설정합니다. (기간이 짧을 수록 저렴)
4) 증강현실 광고를 업로드 합니다. 광고는 3D 그래픽, 2D 비디오, 이미지, 오디오 등 다양합니다. 2D 비디오의 증강현실 예는 다음을 보세요 ( http://youtu.be/ZwA41ZRsK1M )

ARAD는 현재 베타 서비스 중(0.51 버전)이며 3월에는 전세계적인 광고 플래폼 서비스를 진행합니다.

또, ARAD 광고 API를 제공함으로써 기존의 모바일 앱 개발자가 ARAD API를 사용하는 경우 자신의 앱에 위치에 따라 다양한 증강현실 광고를 사용자에게 제공할 수 있게 됩니다.


[저, 망가천재는 이곳과 전혀 관계가 없습니다. 푸하하하, 아무도 신경 안 쓰시지요?]