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IT 와 Social 이야기

[스타트업] 아이디어 도출

by manga0713 2020. 6. 22.




1. 사업 아이디어 도출하기


"Should start by finding painful problems to solve 해결해야 할 문제들을 찾아 시작하라!!"


"Customers don't pay for ideas; they pay for their problems to be solved. 고객은 아이디어 비용은 지불하지 않는다. 그들의 문제를 해결하기 위해 비용을 지불한다."



1.1 아이디어는 어디에서 오는가?


(1) Ideas don't come from watching TV 텔레비전 시청으론 아이디어가 나오질 않는다. (저는 의견이 다릅니다. 어떤 문제의식을 가지고 보느냐에 따라 다르다고 봅니다. ^^)

(2) Ideas sometimes come from listening to a lecture 때로 강의를 들을때 나온다.

(3) Ideas often come while reading a book 책을 읽는 동안 종종 나온다.

(4) Good ideas come from bad ideas, but only if there are enough of them 나쁜 아이디어가 가득 찼을 때 그로부터 도출되기도 한다.

(5) Ideas hate conference rooms, particularly conference rooms where there is a history of criticism, personal attacks or boredom 회의를 위한 회의(비판, 공격,권태 충만)에서는 아이디어가 나오지 않는다.

(6) Ideas occur when dissimilar universes collide 서로 다른 우주(세계)가 충돌할 때 발생한다.

(7) Ideas often strive to meet expectations. If people expect them to appear, they do 사람들(고객들)의 기대 속에서 나타난다.

(8) Ideas fear experts, but they adore beginner's mind. A little awareness is a good thing. 아이디어는 때로 빈 마음으로 접근할 때 나타난다.

(9) Ideas come in spurts, until you get frightened. Willie Nelson wrote three of his biggest hits in one week 아이디어가 쏟아질 때는 두려울정도로 거침없이 나타난다.

(10) Ideas come from trouble 아이디어는 문제에서 온다.

(11) Ideas come from our ego, and they do their best when they're generous and selfless 아이디어는 자아에서 비롯되며 사심이 없을 때 최고조에 달한다.

(12) Ideas come from nature 아이디어는 자연에서 나온다.

(13) Sometimes ideas come from fear (usually in movies) but often they come from confidence 아이디어는 때로 두려움에서 비롯되는 경우도 있지만 종종 자신감으로부터 나온다.

(14) Useful ideas come from being awake, alert enough to actually notice 아이디어는 그것을 알아차릴 수 있도록 깨어 있을 때 나온다.

(15) Though sometimes ideas sneak in when we're asleep and too numb to be afraid 아이디어는 우리가 무의식 속에서 사라질 때도 있지만,

(16) Ideas come out of the corner of the eye, or in the shower, when we're not trying 우리의 시야 밖에서 또는 샤워 등 무의식 중에 튀어 나옵니다.

(17) Mediocre ideas enjoy copying what happens to be working right this minute 평범한 아이디어는 있는 것을 복사하는 것에 불과하지만,

(18) Bigger ideas leapfrog the mediocre ones 더 큰 아이디어는 평범함을 뛰어넘습니다.

(19) Ideas don't need a passport, and often cross borders (of all kinds) with impunity 아이어의 도출은 경계가 없습니다.

(20) An idea must come from somewhere, because if it merely stays where it is and doesn't join us here, it's hidden. And hidden ideas don't ship, have no influence, no intersection with the market. They die, alone. 아이디어는 어딘가엔가 있습니다. 그것을 불러 함께해야 합니다. 숨겨진 아이디어는 출시되지 않고 영향을 미치지 않으며 시장에 영향을 주지고 않습니다. 그렇게 아이디어는 사장됩니다.



[이상 출처: Seth's Blog "Where do ideas come from?"]




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